joi, 9 septembrie 2010

De ce iubim?

De multe ori, atît eu, cat si alţii si-au pus aceasta întrebare. De ce iubim!?
         Aceasta întrebare se utilizeaza foarte des în cupluri. Cei doi se întreabă unul pe celălalt: " De ce mă iubeşti?" răspuns " pentru ca eşti frumoasă" "pentru ca eşti deştept" " pentru ca ai suflet mare"(asta pentru ca îi oferă mult ;) ). Puţini însă spun " nu ştiu". Unul dintre aceia puţini sunt si eu. Cand persoana care te întreabă "de ce mă iubeşti?" aude acest răspuns " nu ştiu" replică imediat " atunci nu mă iubeşti!". Nu ştiu cat de adevărat este, dar eu cred ca este exact invers. Cred ca atunci cand spui " nu ştiu" sau ti se răspunde asa, atunci eşti intradevar iubit/a. Evident trebuie sa fii capabil sa analizezi sinceritatea tonalitatii pt a determina corectitudinea răspunsului. După cum spuneam, eu cred ca este exact invers. Cred ca el sau ea, ar trebui sa spună "ATUNCI NU MĂ IUBEŞTI" în momentele în care primeşte răspunsuri de genul " pentru ca eşti frumoasă" "pentru ca eşti deştept" " pentru ca ai suflet mare". De ce spun asta? pai e clar, aceasta este o iubre conditionata, sau întreţinută de "frumuseţe, capacităţi morale, capacităţi materiale, capacităţi altruiste, etc" este o iubire determinată de ceva. Si iubirea fata de un părinte de exemplu este determinată, de faptul ca acesta ti-a dat viaţa. O sa vedeti ca cei care nu tin foarte mult de determinare(deşi e imoral în acest caz) nu îşi iubesc nici măcar părinţii. Sa revenim. Si totuşi de ce iubesc eu? de ce iubim noi. După cum spuneam nu pot determina sentimentul profund pe care îl am pentru o persoana pe care o iubesc de opt ani, deşi nimic nu ne leagă, nu avem compatibilitati, avem diferente de statut social si cultural. stiluri de viaţa total diferite. etc.. totuşi, am stat opt ani.. si as mai sta.. in care am trecut prin prea multe greutăţi ale relaţiei.. si totuşi. iubirea nu s-a stins. Si iar mă întreb de ce iubesc? Persoana asta mă poate calca si în picioare, si tot o iubesc, De ce iubesc?
          Cred ca nimic nu este mai puternic decat iubirea nedeterminata, iubirea care izvorăşte pur si simplu (despre iubire - postari anterioare) pe care nu o înţelegi de unde vine(e o tîmpenie sa spui ca vine din inima, inima este un organ, nu poate fi folosit decat metaforic), si unde se duce(nu se opreşte, este ca o apa curgatoare), dar care exista si o împarţi cu cineva. împarţi iubirea, nu banii, nu frumuseţea, nu inteligenţă.. ci iubirea. Răspunsul meu este ca NU ŞTIU DE CE IUBESC atunci cand o fac, însă important este ca o fac. Ajutati-mă si voi cu un răspuns. :) Fiecare părere conteaza.

IUBEŞTI ATUNCI CAND NU STII DACĂ AI DE PIERDUT SAU DE CASTIGAT, IUBEŞTI ATUNCI CAND SIMŢI, TRĂIEŞTI, RIŞTI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sfatul si parerea ta pot fi utile. Implica-te!