sâmbătă, 18 februarie 2012

Ne dorim a fi intelesi.. dar stim a intelege!?

      Abia am venit de afara, am intrat pe usa, am facut un dus, am mancat si apoi m-am pus in pat unde laptop-ul deja era conectat la facebook :)
     Arunc o privire si imi sare in ochi o postare a unui prieten virtual, care isi exprima starea dezolanta in care se afla, stilul de viata care nu mai aduce nimic nou.. si depresia vizavi de faptul ca oamenii nu sunt capabili sa il inteleaga, insa in tot acest timp motanul sau il priveste bland cu fata trista in timp ce el plange.. intinzandu-i labuta ca si o oferta de sprijin.
      Nu este doar motanul lui cel care ii intelege tristetea ci si "animalul" din mine... insa nu ar crede asa ceva.. si sunt si prietenii lui care il inteleg.. si iarasi momentul arata ca nu intelege asa ceva, si ma intreb, de ce? Constat ca fiecare dintre noi.. atunci cand avem nevoie de afectiune.. cand avem o problema si vrem ca cineva sa ne fie aproape, cand vrem sa fim iubiti si nu suntem PENTRU CA NU LASAM, dam vina pe altii! Intodeauna si intodeauna altii.. De ce altii!? Vorbim de faptul ca cei care am dori sa ne iubeasca ar trebui sa o faca neconditionat. vorbim de iubire neconditionata... insa cu toate acestea ne implicam cat mai mult ratiunea in iubire. Cum vine asta!?
     Vorbim de iubire neconditionata adica, avem pretentia ca cel/cea ce ne iubeste sa o faca, asa cum o face motanul acela, cu minusurile si plusurile noastre, cu oscilatiile sau labilitatile noastre emotionale sau psihice.. si tot ce ne apartine, insa cand ne gandim la persoana careia ii cerem sa ne iubeasca la acest mod, ratiunea ne spune: persoana iubita trebuie sa fie...., trebuie sa arate...., trebuie sa aibe...., trebuie sa accepte..... etc.. adica O SUMEDENIE DE CONDITIONARI!
     Eh.. deci fericirea noastra nu lipseste din prisma unei iubiri neconditionate din partea cuiva, ci vine prin insasi conditionarile din mintea noastra. Asadar, inainte sa imi intreb motanul: motane, tu de ce poti sa simti cand sunt trist, si sa fii alaturi de mine mereu si oamenii nu pot? inainte sa imi spun mie ca oamenii nu pot iubi neconditionat, trebuie sa imi pun mie o mare intrebare: OARE EU POT, SA IUBESC NECONDITIONAT!? Raspusnul la aceasta intrebare va fi raspunsul nefericirii mele. Eu am de ales, daca vreau sau nu sa fiu fericit. NIMENI NU VA ALEGE ASTA PENTRU MINE VREODATA.. si fericirea nu vine din exterior. Deci nu au vina prietenii ca nu ma inteleg si alte bullshit-uri de genul.
    So... prietene virtual... Motanul tau, ca oricare alt animal, isi accepta stapanul, fie ca este urat, fie ca este prost, fie ca este surd, chior, schiop.. olog... PENTRU CA NU ARE RATIUNE CARE SA CONDITIONEZE. TU POTI!?
Acesta este raspunsul meu la intrebarea postarii tale " De ce mishu, un animal, ma intelege si oamenii nu pot?"

MOTTO: Cand esti nefericit, gandeste-te la cate nefericiri ai creat la randul tau. Cei care spun "nu-mi pasa" nu sunt demni nici de a ii intelege un animal.

Ratiunea ne-a fost data pentru evolutie si emancipare ca rasa umana. Trebuie sa o folosim in tot ceea ce este legat de viata noastra materiala. Cand iubesti trebuie sa o faci fara a implica ratiunea, fara a avea un set de reguli predefinite ale persoanei iubite, caci altfel este o iubire platonica, oportunista.. si care evident slujeste celor enumerate mai sus.



.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sfatul si parerea ta pot fi utile. Implica-te!