vineri, 16 noiembrie 2012

Mentalitatea bolnava ucide sperante!


     Deunazi.. ma duceam catre munca. Ce-i drept cu un mijloc de transport in comun.
In spate, pe doua locuri, statea un batranel si un tanar cam la aproximativ 25-26 de ani, cu o constructie fizica bine conturata.(evident nu asta mi-a atras atentia). Cei doi purtau o discutie.
Tanarul spunea celui in varsta(probabil bunic, ca tata ar fi prea..) ca doreste sa isi gaseasca si el un job si are sa mearga la cateva interviuri. Frumos si de apreciat. Ce mi-a atras insa atentia si m-a deranjat a fost reactia domnului in vartsa. Acesta ii spunea tanarului "degeaba te duci, ca daca nu ai pile, nu ai cunostinte pe undeva nu ai nici o sansa, daca ai pe cineva intri fara interviu si nu te deranjeaza nimeni, nu ai taica ce sa faci in ziua de azi, poti sa ai cate facultati vrei ca nu te angajeaza nimeni fara  relatii"
    Acest raspuns m-a deranjat enorm pe mine, un strain, deoarece denota o mentalitate bolnava a unui om subminat deja unei societati din care "nu vrea" sa faca parte. M-a deranjat cu atat mai tare cu cat am vazut cum fata tanarului isi schimba expresia din optimism in resemnare, si asta fara ca el sa fi incercat sa actioneze in vreun fel pentru a putea cataloga din sine experienta rezultatul. Mai sus am mentionat si de caracteristica fizica pentru a evidentia potenta de munca.
    TRIST, FOARTE TRIST pentru mine sa vad acest mod de gandire al lucrurilor din parta unor oameni care au un impact major in formarea tinerilor. Se spune ca omul, cu cat este mai batran devine mai intelept. Eu cred ca intelepciunea nu are varsta. Dovezi imi stau experientele de zi cu zi.
    Eu am lucrat in divesre domenii, mi-e greu sa le exprim pe toate.. sunt peste 20.. de la 15 ani jumatate. Am fost de la maturator pe terasa pana la director de magazin. Am cumulat experinta in domenii in care nu imi dadeam nici o sansa, acum sunt in IT. Si toate acestea.. fara ca cineva vreodata sa fi pus o vorba buna despre mine, fara "pile" ci prin propia-mi atitudine si capacitate de asimilare am ajuns in toate domeniile in care mi-am dorit. Daca nu sunt prea departe, nu inseamna ca nu se poate, ci ca nu aloc suficienta atentie si concentrare dorintei mele de a ajunge mai departe. Nu poti traii(probabil asa gandea tataie) o viata, asteptand ca cineva sa vina, sa te ia de mana si sa iti spuna " hai, acesta este drumul tau" Trebuie sa cauti si sa gasesti singur!
    Va rog, toti cei care cititi acest articol, nu faceti greseala omului batran din aceasta exemplificare! Daca voi nu ati reusit un lucru, nu inseamna ca cel de langa voi nu o poate face. Nu ucideti speranta unui om. Macar atat puteti face bine, daca altele nu, si anume, sa hraniti cu idei de incurajare si sperante pozitive,necesitatile si dorintele unui om. Ve-ti ramane surprinsi de rezultat.

Gandeste pozitiv, fii pragmatic dar intelept! Pana si moartea este o treapta de evolutie a existentei!
Florin B.

Un comentariu:

Sfatul si parerea ta pot fi utile. Implica-te!